poniedziałek, 15 marca 2021

Babka Żołądek

 


Babka Żołądek, to bardzo smaczna ucierana babka, składająca się z warstwy makowej, kakaowej i jasnej. To smak mojego dzieciństwa, przepis pochodzi bowiem ze starego zeszytu mojej Mamy. Kiedyś bardzo często piekło się u mnie w domu tę babkę i odkąd pamiętam zawsze bardzo mi smakowała. Babkę można upiec w tradycyjnej formie na babkę, jak i w keksówce ( piekłam w keksówce ). Jest bardzo prosta w wykonaniu, wilgotna i delikatna w smaku. Polecam na zbliżające się święta :). 


Składniki:

  • 320 g mąki pszennej tortowej
  • 5 dużych jajek
  • 200 g cukru
  • opakowanie cukru wanilinowego (16 g ) lub cukru z prawdziwą wanilią 
  • 200 g masła
  • 5 łyżek oleju rzepakowego lub słonecznikowego
  • 1/3 szklanki suchego maku
  • 2 łyżki kakao + 2 łyżki wody
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Wykonanie:

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Przygotować formę keksową o wymiarach dolnych około 28x9 cm - wysmarować ją masłem i oprószyć mąką lub bułką tartą.

Mąkę pszenną oraz proszek do pieczenia przesiać i wymieszać. Białka oddzielić od żółtek.

Masło utrzeć z cukrem oraz cukrem waniliowym na puszystą i jasną masę ( należy ucierać minimum 5 minut na najwyższych obrotach miksera ). Dodać żółtka i utrzeć do dokładnego połączenia. Dodać olej i zmiksować. Dodać przesiane suche składniki i wymieszać szpatułką tylko do połączenia. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę i delikatnie wmieszać do ciasta - najpierw dodać 2 łyżki piany, aby rozluźnić konsystencję ciasta, następnie dodać resztę ubitej piany.

Ciasto podzielić na trzy równe części, do jednej z nich dodać suchy mak i dokładnie wymieszać, do drugiej dodać kakao oraz wodę i również dokładnie wymieszać. Trzecią część ciasta pozostawić jasną.

Na spód przygotowanej formy wyłożyć najpierw ciasto makowe, wyrównać. Na ciasto makowe wyłożyć ciasto z kakao, wyrównać. Na to wyłożyć ciasto jasne i wyrównać. Piec w temperaturze 175°C przez około 45-50 minut, do suchego patyczka. Po upieczeniu wyjąć z piekarnika, pozostawić w formie na około 10 minut, następnie przełożyć na kratkę i odstawić do całkowitego wystudzenia.

Po wystudzeniu babkę można oprószyć cukrem pudrem.


Smacznego :)



3 komentarze:

  1. Nie jadłam. Samo to, że to babka wystarczy żeby mi posmakowało

    OdpowiedzUsuń
  2. Z babek jadłam tylko zebrę. Widzę, że ta jest podobna tylko dodatkowa warstwa makowa

    OdpowiedzUsuń
  3. takie ciacha to ja uwielbiam. Podkradam przepis :D

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń

 

Opowieści z piekarnika Template by Ipietoon Cute Blog Design

Blogger Templates