sobota, 4 czerwca 2016

Bananowiec z truskawkami


Deser z mojego dzieciństwa :). Kojarzy mi się z wakacjami u mojej Cioci. Pamiętam, że zawsze go przygotowywała ( no, prawie zawsze ), gdy spędzałam u niej ten letni czas. A deser jest bardzo prosty i szybki w wykonaniu ( najdłużej chyba stygną galaretki, ale i ten proces można przyspieszyć umieszczając naczynie z galaretką w zimnej wodzie ). No i choć nie wygląda, to smakuje naprawdę mocno bananowo :). Ja już daaawno temu pokochałam ten smak ;). Polecam na upały ;).


Składniki:
  • 5 bananów średniej wielkości, dojrzałych
  • 3 galaretki truskawkowe
  • 120 g masła, miękkiego
  • 2 łyżki cukru pudru
  • okrągłe biszkopty
  • truskawki do przybrania wierzchu deseru
Wykonanie:

2 galaretki rozpuścić w 1 i 1/2 szklanki gorącej wody, odstawić do wystudzenia.

Spód tortownicy* o średnicy 23 - 24 cm wyłożyć biszkoptami.

Banany zmiksować blenderem ( nie trzeba bardzo dokładnie miksować, mogą pozostać niewielki kawałki bananów ). Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę. Dodać banany i zmiksować. Do bananowej masy dodać wystudzone i lekko gęstniejące galaretki i ponownie zmiksować ( masa może wyglądać na zwarzoną, ale nie wpływa to na efekt końcowy ani na smak, taka po prostu jej "uroda" :) ). Masę przelać do przygotowanej tortownicy. Wstawić do lodówki do całkowitego stężenia.

Trzecią galaretkę rozpuścić w 350 ml gorącej wody, wystudzić.

Gdy masa bananowa stężeje, na wierzchu ułożyć pokrojone w plasterki truskawki. Na to wylać wystudzoną i lekko gęstniejącą galaretkę. Wstawić do lodówki do całkowitego stężenia galaretki.


 * Niezależnie od tego jaką posiadacie tortownicę, jej spód najlepiej wyłożyć papierem do pieczenia, a boki folią spożywczą, bez problemu wówczas uwolnicie gotowy deser z jej obręczy. O tym sposobie przygotowania tortownicy do ciast na zimno pisałam pod TYM PRZEPISEM


Smacznego :)






0 komentarze:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń

 

Opowieści z piekarnika Template by Ipietoon Cute Blog Design

Blogger Templates