czwartek, 13 maja 2021

Ciasto orzechowo - czekoladowe

 


Coś dla fanów orzechów laskowych - wspaniałe, intensywnie orzechowe ciasto, upieczone bez dodatku mąki ( jeśli użyjcie bezglutenowego proszku do pieczenia, ciasto będzie w stu procentach bezglutenowe ). Jest niesamowicie wilgotne, mięciutkie i delikatne, wprost rozpływa się w ustach :). Bardzo zachęcam Was do użycia w tym przepisie cukru trzcinowego, choć w oryginale użyty jest cukier biały ( źródło przepisu podaję niżej ); jego karmelowy posmak świetnie podkręca smak ciasta, no i z cukrem trzcinowym ciasto wychodzi słodkie w sam raz ( taka sama ilość cukru białego, według mnie, uczyniłaby to ciasto zbyt słodkim i gdybym nie mogła zastąpić go trzcinowym, na pewno znacznie zmniejszyłabym jego ilość ). Użyjcie również dobrej jakości czekolady, to naprawdę ma znaczenie ;). Bardzo polecam :). 


Źródło przepisu: https://www.mojewypieki.com/przepis/babka-czekoladowo-orzechowa


Składniki:

  • 200 g zmielonych orzechów laskowych
  • 200 g zmielonych migdałów
  • 200 g masła
  • 6 dużych jajek
  • 200 g drobnego cukru trzcinowego
  • 150 g gorzkiej czekolady, o zawartości kakao minimum 70%
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii lub 8 g cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Polewa czekoladowa:
  • 80 g czekolady gorzkiej lub deserowej
  • 40 g masła
Wykonanie:

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. 

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej lub w mikrofalówce, odstawić do przestudzenia ( czekolada powinna pozostać płynna ).

Wymieszać razem zmielone orzechy, zmielone migdały oraz proszek do pieczenia.

Masło utrzeć z cukrem na jasną, puszystą masę ( należy ucierać na najwyższych obrotach miksera przez minimum 5-7 minut ). Dodawać jajka, jedno po drugim, miksując do dokładnego połączenia po każdym dodaniu ( w pewnym momencie masa może wyglądać na zwarzoną, ale jest to normalne zjawisko; po dodaniu suchych składników masa odzyska prawidłową konsystencję ). Dodać ekstrakt z wanilii i zmiksować. Dodać przestudzoną płynną czekoladę i zmiksować do połączenia

Dodać orzechy wymieszane z proszkiem do pieczenia i wymieszać szpatułką tylko do połączenia składników, nie dłużej.

Ciasto przełożyć do keksówki o wymiarach dolnych około 28x9 cm, wysmarowanej masłem i oprószonej mąką ( lub do okrągłej formy na babkę o pojemności około 2 litrów ), wyrównać. Piec w temperaturze 170°C przez około 50-60 minut, lub dłużej, do suchego patyczka. Po upieczeniu ciasto przestudzić kilka minut w formie, następnie wyjąć z formy i odłożyć na kratkę do całkowitego wystudzenia.


Polewa czekoladowa:

Czekoladę posiekać. Masło roztopić w rondelku i dodać do niego posiekaną czekoladę. Chwilę odczekać, następnie wymieszać do otrzymania jednolitej, gładkiej polewy. 

Gęstniejącą polewą polać wystudzone ciasto.


Smacznego :)






9 komentarze:

  1. Mm orzechowo-czekoladowe... nie mogę nie spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się że bez kremu. Takie ciacha to ja uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. A to jest bez mąki??czy przeoczyłam??

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, koniecznie zapisuję przepis. Ależ jestem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już mi smakuje, a jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, po samych zdjęciach się zakochałam. Szkoda, że nie mam talentu do pieczenia ciast...

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjęcia naprawdę robią smaka. Chętnie sprawdzę ten przepis, uwielbiam słodkości w każdej postaci!

    OdpowiedzUsuń
  8. po ta pięknych zdjęciach aż zgłodniałam

    OdpowiedzUsuń

Łączna liczba wyświetleń

 

Opowieści z piekarnika Template by Ipietoon Cute Blog Design

Blogger Templates