niedziela, 4 października 2020

Ciastka z masłem orzechowym i czekoladą

Lubicie masło orzechowe? Ja uwielbiam! A od teraz uwielbiam również ciastka z jego dodatkiem :). Są przepyszne. No i te kawałki czekolady...Rewelacja :). Wspaniale smakują i pachną masłem orzechowym. Idealne do szklanki mleka :). Polecam!



Składniki na około 18 sztuk:
  • 255 g mąki pszennej tortowej
  • 150 g masła
  • 180 g masła orzechowego
  • 1 jajko
  • 165 drobnego cukru trzcinowego
  • 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • ćwierć łyżeczki soli
  • 100 g czekolady gorzkiej lub deserowej, posiekanej
Wykonanie:

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Mąkę pszenną, proszek do pieczenia oraz sodę oczyszczoną przesiać i wymieszać. 

Masło, masło orzechowe, cukier i cukier z wanilią umieścić w naczyniu i ubijać przez kilka minut na najwyższych obrotach miksera, do uzyskania puszystej i jaśniejszej masy. Dodać jajko i zmiksować do połączenia.

Do maślanej masy dodać przesiane suche składniki oraz sól i zmiksować lub wymieszać łyżką do połączenia składników i uzyskania jednolitego ciasta. Połączyć z posiekaną czekoladą. 

Płaską blachę ( u mnie 2 blachy ) wyłożyć papierem do pieczenia. Nabierać porcje ciasta np.za pomocą łyżki stołowej ( jedna pełna łyżka ) i układać na blasze z zachowanie odstępów. 
UWAGA: Ja nabierałam ciasto gałkownicą do ziemniaków/lodów, następnie dzieliłam uzyskaną porcję ciasta na pół i z każdego kawałka robiłam kulkę. Kulkę ciasta odkładałam na blachę i lekko spłaszczałam dłonią. 

Piec w temperaturze 175°C przez około 15 minut, aż brzegi ciastek zaczną się rumienić. Po upieczeniu i wyjęciu z piekarnika odczekać około 1 minutę, następnie przełożyć ciastka na kratkę i odłożyć do wystudzenia.


Smacznego :)






 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń

 

Opowieści z piekarnika Template by Ipietoon Cute Blog Design

Blogger Templates