wtorek, 27 czerwca 2017

Razowe ciasteczka z kardamonem


Każdy powód jest dobry, aby upiec ciasteczka ;). Ja najzwyczajniej w świecie chciałam wypróbować stempelek, który dostałam od Siostry ( a który bardzo chciałam mieć :) ). Takie stemplowanie ciasteczek, to naprawdę świetna zabawa ;). A te w dodatku należą do tych zdrowszych wypieków, bo mamy tu 100 % mąki razowej. Ciasteczka są bardzo smaczne i sycące, z nutą mojego ulubionego kardamonu ( który można zastąpić cynamonem ). Żałuję tylko, że na zdjęciach tak mało wyraźnie widać odciśnięty wzorek, ale robiłam je na szybko i w tym czasie dysponowałam takim a nie innym światłem więc wyszło jak wyszło.. Jeżeli nie posiadacie żadnych foremek do wycinania wzorków, nie martwcie się - bez nich też możecie wykonać te ciasteczka :).


Przepis pochodzi ze strony MOJEWYPIEKI.COM


Składniki na około 17 - 18 ciastek:
  • 250 g mąki pszennej razowej
  • 125 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 110 g brązowego cukru ( najlepiej miałkiego, ale jeżeli posiadacie tylko gruby cukier brązowy, np. Demerara, wystarczy zmielić go w blenderze; ja tak zrobiłam )
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżeczka kardamonu lub cynamonu
Wykonanie:

Masło utrzeć z cukrem na puszystą, jasną masę. Dodać jajko i zmiksować. Mąkę wymieszać z kardamonem lub cynamonem, dodać do masy maślanej wraz z mlekiem i zmiksować/wymieszać do połączenia składników, następnie ręcznie zagnieść jednolite ciasto. Gotowe ciasto włożyć do lodówki do schłodzenia, na około 30 minut.

Po tym czasie z ciasta odrywać kawałki o wadze około 30 g, formować z nich kulki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, w niewielkich odstępach od siebie, następnie przyciskać stempelkiem oprószonym w mące. W razie braku stempelka, kulki ciasta spłaszczać dłonią ( wtedy nie będą tak kształtne ) lub np. szklanką. 

Piec około 13 - 15 minut w temperaturze 200°C, do zbrązowienia brzegów. Po upieczeniu wystudzić na kratce.

Można przechowywać do 7 dni w zamkniętym pojemniku.


Smacznego :)



0 komentarze:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń

 

Opowieści z piekarnika Template by Ipietoon Cute Blog Design

Blogger Templates